>Палмс Бет< Регистрирай се

Защо пратката ми пристигна отворена (и повторно запечатана)?


Защо пратката ми пристигна отворена (и повторно запечатана)?

Получавали ли сте някога стока, която е била отворена и запечатана отново? Имали ли случай, да получите колет с липсващи стоки? Въпреки, че това са необичайни ситуации, разбираемо е получателят да се чуди, какво се е случило по време на транзита. В тази статия, събрахме някои от основните причини, поради които колетът може да пристигне отворен до местоназначението си.

Възможни причини за пристигане на пратката отворена

По време на доставката стоки, като уреди внос от чужбина могат да се превозват в няколко камиона и да се товарят и разтоварват на множество места (складове). Всичко това се случва по пътя им към получателя.

Не е нормална процедура за куриерите да отварят пакети по време на транзит при национални доставки или доставки в зона за свободна търговия. Това, обаче може да с случи. Не е изключено и за негово обяснение, може да има логична причина. Ако това се случи, те ще запечатат отново и ще доставят пратката, след това.

Съществуват няколко възможни ситуации, които биха могли да оправдаят отварянето на пакет по време на транспортиране. Ето и тях:

  1. Колетът е проверен на митницата

Артикулите, които се изпращат по глобални маршрути, винаги преминават през митницата при влизане в държава или търговска зона. Процедурите за митническа проверка могат да включват проверка на документи, сканиране на пакети и проверки на случаен принцип. Ако е необходимо, вашият пакет може да бъде отворен от митническите служители за проверка.

2. В опаковката са открити артикули, забранени от местните закони

Всяка държава има свои правила за движението на стоки на територията си. Алкохолът, храната или тютюнът са примери за артикули, които често са включени в списъка с ограничени и забранени продукти. Когато изпращате пакет до друга държава, трябва да се съобразявате със законите, както на държавата на получаване, така и на доставката на пратката.

Въпреки, че куриерските компании обикновено не отварят пакетите, такива могат да бъдат върнати, ако са смятат, че пратките съдържа стоки, забранени от местните закони. Примери за ситуации, които биха предизвикали подозрение, могат да са теч в опаковката, странна миризма или друг индикатор, като например рентгеново сканиране. В такива случаи куриерите могат да извадят забранените стоки от пакета и да доставят останалите.

3. Доставчикът е спрян за проверка

Автомобилният транспорт е най-разпространеният начин за доставка. Ако даден микробус е избран за проверка, всички пакети в него ще бъдат проверени. В случай, че не са придружени от съответната документация, инспекторите (може да са митнически или данъчни) имат право да проверят съдържанието им. Затова винаги е важно да се уверите, че вашият пакет съдържа цялата подходяща информация за него, независимо дали сте бизнес, който продава продукти или отделни пратки за доставка на познати.

Компании, доставящи продукти на своите клиенти

Тази ситуация може да се случи, ако сте голяма компания, която изпраща редовно артикули в насипно състояние, ако имате електронна търговия и изпращате продуктите на клиентите си или дори ако имате бизнес, който продава чрез eBay или Amazon. Когато се занимавате с транзакция за покупка, продуктът винаги трябва да бъде изпратен придружен от фактура. Това е документът, който ще служи като доказателство за покупка, както и ще даде информация за самия продукт и приемника.

Някои продавачи предпочитат да го поставят в пластмасови пликове, прикрепени от външната страна на кутията, докато други предпочитат да го поставят вътре в опаковката. Така или иначе, при липса на такива документи или невъзможност за достъп до тях извън опаковката, инспекторът има право да отвори и провери съдържанието на кутията.

Клиенти изпращат до познати

Частни клиенти доставят всички видове артикули. Някой може да пожелае да изпрати нов телефон като подарък на родителите си; майка може да пожелае да изпрати местни стоки за сина си, който учи в чужбина; или пътник може да иска да изпрати багажа си, когато пътува. Ето защо е важно да научите, какви документи трябва да са приложени към кутията, за да си гарантирате, че транспортът на стоки протича възможно най-безпроблемно.

В повечето случаи, когато изпращате артикул до познат, от външната страна на кутията е прикрепен само етикет с личната информация на подателя и получателя. Изпращачът обаче може да приложи и декларация, в която се посочва, че пратката е лична пратка и изброява съдържанието на кутията. Ако този документ не е налице и микробусът е спрян от данъчните власти, инспекторът може да отвори кутията, за да провери съдържанието му.

4. Артикулът е откраднат от пратката

Куриерските фирми правят всичко възможно, за да гарантират, че доставките се извършват по възможно най-безопасния начин. Като се има предвид това, малко е вероятният случай на пристигане на колет с липсващи стоки да се случи.

И все пак, ако се окажете в такава ситуацията, важно е да подадете доклад за повреда веднага след като получите пакета и да направите снимки, които да послужат като доказателство. Трябва също така незабавно да се свържете с куриерската компания, за да започнете процедура по рекламация.

Hali.bg се стреми да предлага висококачествено обслужване на своите клиенти. Ако имате някакви съмнения или проблеми, винаги може да се свържете се с логистичните експерти и те ще ви помогнат по най-добрия възможен начин.